Nadwaga i otyłość grożą problemami z potencją

Nadwaga i otyłość u mężczyzn prowadzą do problemów z potencją oraz z utrzymaniem erekcji. Badania wykonane na mężczyznach w weku rozrodczym z problemami z erekcją wskazały, że 8 na 10 z nich miało nieprawidłową wagę. Oznacza to, że masa ciała na bezpośredni wpływ na pożycie.

Stwierdzono, że nadwaga wiąże się z 1,5 krotnym zwiększeniem ryzyka powstania zaburzeń erekcji. Otyłość to aż 3-krotne zwiększenie ryzyka wystąpienia problemów z osiągnięciem i utrzymanie erekcji.

Dlaczego otyli mężczyźni mają problemy z erekcją?

Mężczyźni z otyłością mają zwiększone ryzyko powstania problemów z erekcją, z powodu zaburzeń hormonalnych. Zwiększona masa ciała wpływa na nieprawidłowe funkcjonowanie śródbłonka, co z kolei wiąże się za obniżone stężenie testosteronu we krwi. Testosteron odpowiada za takie funkcje w organizmie, jak produkcja nasienia, czy wystąpienie erekcji. Dodatkowo otyli mężczyźni cierpią często na insulinooporność, która również wpływa negatywnie na erekcję. Podwyższona insulina wpływa na zmianę histologiczną tkanek penisa, przez co ubywa włókien elastycznych w otoczce białawej i ubytek mięśni gładkich. Zmniejszenie się ilości włókien elastynowych ma wpływ na erekcję, która jest nie tylko krótsza, ale często może nie wystąpić.

Pojawia się również deficyt tlenku azotu, który odpowiedzialny jest za rozkurcz mięśni gładkich w ciałach jamistych, czyli powstawanie erekcji.

Otyłość wpływa bezpośrednio na erekcję pod względem biologicznym, ale również sprawia, że mężczyźni czują się mniej pewni siebie. Pewność siebie również wpływa na erekcję. Im bardziej pewny siebie i swojego ciała mężczyzna, tym znacznie lepiej osiągnąć mu erekcję i ją utrzymać.

Jak zwalczać problemy z erekcją?

Najważniejsza jest walka z nadprogramowymi kilogramami. Mężczyźni, którzy zaczęli więcej się ruszać i rozpoczęli zdrową dietę, polepszyli nie tylko swoje odczucia w trakcie zbliżenia, ale również wydłużyli erekcję. W trakcie badań na 110 mężczyznach z zaburzeniami erekcji okazało się, że po 2 latach od zmiany nawyków żywieniowych oraz rozpoczęcia aktywności fizycznej, aż 30% z nich zgłosiło poprawę. Problemy z erekcją ustały, a także odczucia podczas zbliżenia stały się bardziej intensywne. Znacznie wydłużył się także czas zbliżeń.

Na potencję działa bardzo pozytywnie zdrowa dieta, obfitująca z warzywa i owoce oraz zdrowe tłuszcze. Warto również jeść seler, który wpływa pozytywnie na układ krwionośny. Zdrowa dieta powinna uwzględniać także pełnowartościowe węglowodany i tłuszcze nieprzetworzone, m.in. olej lniany, oliwa z oliwek, czy tłuszcze pochodzące z ryb, np. makreli, czy łososia.

W zmniejszeniu wagi ciała na pewno pomogą ćwiczenia aerobowe oraz siłowe, które zwiększają przepływ krwi w organizmie oraz mocno nas dotleniają.

Polepszenie erekcji nie tylko daje o wiele więcej satysfakcji ze zbliżeń, ale również buduje lepszy obraz siebie i zwiększa pewność siebie. Warto w przypadku problemów z erekcją najpierw rozpocząć ćwiczenia fizyczne oraz zmienić dietę, a później dopiero zdecydować się na przyjmowanie leków.

Źródło: https://www.aptekakamagra.pl/

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *